3) Cykl o odporności - Zrezygnuj z używek – cukier (cz.1)

2020-05-06
3) Cykl o odporności - Zrezygnuj z używek – cukier (cz.1)
Odpowiedni poziom minerałów jest jednym z kluczowych czynników wpływających na naszą odporność. Zachowana równowaga w ilości witamin, składników mineralnych i elektrolitów to jedna z najlepszych rzeczy, które możemy zrobić dla naszego ciała. Ale nie tylko to, co jemy i w jakich ilościach, ma na to wpływ. Pod uwagę należy wziąć stopień wchłaniania witamin i minerałów, ale również ich wypłukiwanie. Istnieją pewne produkty spożywcze, które sprzyjają utracie tych cennych składników. Jednym z takich produktów jest cukier. Problematyczny cukier, o którym jest ten artykuł pochodzi głównie z żywności wysoko przetworzonej np. słodycze, gotowe dania, gotowe sosy, owocowe jogurty, musztardy, ketchupy, słodkie gazowane i niegazowane napoje.

Dlaczego cukier tak negatywnie wpływa na nasz poziom minerałów i odporność?

Aby cukier został strawiony przez nasz organizm musi zajść cały szereg procesów chemicznych. Do tych procesów potrzebne są różne składniki – mineralne i witaminy. Jeżeli produkt, który spożywamy sam w sobie jest wartościowy i zawiera składniki potrzebne do zmetabolizowania cukru, organizm korzysta właśnie z nich. Natomiast jeśli są to „puste kalorie”, produkt ubogi w jakiekolwiek przydatne składniki, organizm musi wykorzystać swoje rezerwy. Uszczupla więc swoje zasoby, aby strawić cukier – witaminy z grupy B, wapń, chrom i magnez.

Osobną kategorią jest trawienie syropu glukozowo-fruktozowego. W przeciwieństwie do innych cukrów, fruktoza jest przetwarzana tylko w komórkach wątroby, co powoduje nadmierne jej obciążenie. Nadmiar produktów wysoko przetworzonych dosładzanych tym syropem może prowadzić do choroby, jaką jest niealkoholowe stłuszczenie wątroby.

Jak uzupełnić utracone minerały?

Pierwszą i najważniejszą radą jest zmiana diety na zdrową, różnorodną i zbilansowaną. Wybieraj wartościowe produkty, zawierające cenne związki. Komponuj swoją dietę tak, by zawierała jak najwięcej warzyw i owoców, a jak najmniej produktów wysoko przetworzonych i z cukrem dodanym. Możesz również zdecydować się na suplementację organicznymi minerałami, które mają bardzo dobrą wchłanialność. Dwa produkty magnezowe z naszej oferty są wzbogacone witaminami z grupy B: bioMAGNEZ premium z witaminami B6 i B12 i cynkiem oraz bioMAGNEZ z Morza Martwego z witaminami B6 i B12. Suplementację wapnia można przeprowadzić produktem: bioMULTIMINERAŁY + D3. Oprócz wapnia 520mg zawiera również szereg innych cennych składników: potas, magnez i cynk oraz witaminę D3
Produkty Biofarmacji nie zawierają cukru ani innych substancji słodzących.

Czy istnieją sposoby na obniżenie cukru we krwi?

Istnieją proste sposoby na utrzymanie poziomu cukru w krwi na prawidłowym poziomie. Wszystkim diabetykom są one dobrze znane. Poniżej przygotowaliśmy krótką listę dla osób, które chciałyby zmienić swoje nawyki i zmienić swój styl życia na zdrowszy. Oprócz zmniejszenia ilości spożywanych cukrów, warto:
  • Jak najwięcej się ruszać. Aktywność spala kalorie i obniża poziom cukru we krwi.
  • Pić odpowiednią ilość wody.
  • Unikać stresu w codziennym życiu.
  • Pilnować wagi ciała. Zrzucenie kilku kilogramów nie tylko obniży poziom cukru, ale również cholesterol i ciśnienie krwi.
  • Zdecydować się na zdrowe przekąski. Najlepiej takie, które zawierają niewiele węglowodanów i niski indeks glikemiczny.
Jakie są skutki nadmiaru cukru w diecie?

Spożywanie cukru uzależnia, a jego nadmiar prowadzi do bardzo poważnych skutków. Dostarczanie węglowodanów w dużych ilościach wraz z dietą i przekraczanie dziennego zapotrzebowania kalorycznego skutkuje tyciem, nadwagą, a potem otyłością. Nadwaga i otyłość zwiększają ryzyko zachorowania na cukrzycę, raka, miażdżycę, choroby stawów i kręgosłupa. Mogą wywołać udar, zawał, bezdech senny. Na dodatek nadmiar cukru w diecie sprzyja powstawaniu próchnicy zębów. Nadmierna ilość węglowodanów w diecie wpływa również na układ nerwowy i samopoczucie.

Skoki poziomu cukru wywołują: uczucie zmęczenia, brak energii, wahania nastroju, niepokój, nerwowość, a nawet depresję. Cukier przyspiesza starzenie skóry, rozkłada kolagen, sprawiając, że staje się mniej elastyczna. Może tez być przyczyną suchości skóry, trądziku, łojotoku, nadmiernego rumieńca.

Słodycze i produkty wysoko przetworzone są smaczne i po ich spożyciu czujemy pewien rodzaj zadowolenia, dzięki wzrostowi poziomu serotoniny. Stan ten szybko mija, a negatywne skutki nadmiaru spożycia cukru odbiją się na naszym zdrowiu. Należy zmienić swoje nawyki żywieniowe, postawić na wartościowe produkty zawierające bogactwo minerałów i witamin.

  (C.d.n)

Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią artykułu „Zrezygnuj z używek” z cyklu o odporności, który ukaże się już w przyszły czwartek.  
Pokaż więcej wpisów z Maj 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel