Magnez dla kobiet w ciąży

2020-02-17
Magnez dla kobiet w ciąży
Ciąża jest okresem wyjątkowym dla każdej kobiety. Przyszła mama chciałaby zapewnić swojemu dziecku wszystko to, co najlepsze – zdrowy i dobry start. Dlatego mamy bardziej dbają o zdrowie, często rzucają swe złe nawyki – ograniczają sól, cukier, z większą świadomością wybierają produkty, które będą spożywać. Sprawdzają aby były bez konserwantów, ekologiczne, bezpieczne dla zdrowia dziecka.  

W czasie ciąży potrzeba dostarczenia minerałów staje się dużo większa. Szczególnym minerałem jest magnez, który najczęściej zostaje zalecany przez lekarzy prowadzących ciążę już od pierwszej wizyty.

Rola magnezu w organizmie

Bardzo ważną funkcją magnezu w organizmie jest jego wpływ na syntezę oraz aktywność wielu enzymów, np. odpowiedzialnych za wytwarzanie energii w komórkach. Magnez jest niezbędny do produkcji białek budujących organizm, ponadto bierze udział w naprawie i stabilizacji materiału genetycznego – DNA. Bierze udział w podziałach komórek. W układzie nerwowym jony magnezu wpływają na komórki nerwowe, wykazując działanie uspokajające. Pomaga zredukować stres i zmęczenie. Uczestniczy również w transporcie impulsów nerwowych. Magnez jest niezbędny do prawidłowej pracy mięśni, w tym mięśnia sercowego, ponieważ przeciwdziała jego niedotlenieniu i niedokrwieniu. Ponadto zapobiega występowaniu arytmii oraz choroby nadciśnieniowej i zatorów w naczyniach krwionośnych, ponieważ wpływa na krzepliwość krwi i na utrzymanie właściwego ciśnienia tętniczego. Wpływa na aktywność białych krwinek, wspomaga i wzmacnia układ odpornościowy oraz zmniejsza reakcje zapalne. Razem z wapnem i fosforem jest głównym składnikiem kości i wpływa na ich gęstość mineralną.  Prawidłowe stężenie magnezu jest niezbędne do prawidłowego wchłaniania wapnia. Magnez jest również niezbędny do prawidłowego przebiegu ciąży i rozwoju płodu.

Niedobór magnezu w ciąży

Niedobór magnezu w organizmie niesie za sobą wiele negatywnych i uciążliwych konsekwencji: drżenie i skurcze mięśni, nadciśnienie, zaburzenia koncentracji, zaburzenia rytmu serca, drażliwość, bezsenność, zmęczenie, bóle głowy i osłabienie. Brak odpowiedniej ilości magnezu zwiększa ryzyko wystąpienia rzucawki – choroby wielonarządowej, która jest bardzo niebezpieczna dla kobiet w ciąży i potomstwa. Dodatkowo wpływa na występowanie skurczy mięśniowych oraz macicy, co może prowadzić do przedwczesnego porodu lub poronienia. Może zaburzać procesy kostnienia u płodu. Jego niedobór może wpłynąć na niską masę urodzeniową dziecka. To dlatego tak ważne jest, aby poziom magnezu w organizmie kobiety ciężarnej był utrzymywany na optymalnym, prawidłowym poziomie.

Źródła magnezu w diecie

Aby zapobiegać niedoborom magnezu przede wszystkim należy postawić na zróżnicowaną, racjonalną, zdrową i dobrze zbilansowaną dietę.
Źródła magnezu to: produkty pełnoziarniste (pieczywo, makaron), otręby pszenne, kasze, kakao, gorzka czekolada, rośliny strączkowe, orzechy, pestki dyni, nasiona słonecznika, migdały, płatki owsiane, ryż brązowy, natka pietruszki, banan, nabiał typu ser żółty, szpinak.
Magnez pochodzący z produktów spożywczych przyswaja się w około 50% spożytej ilości. Żeby zwiększyć wchłanianie należy spożywać w diecie mięso, ryby, jajka oraz tłuszcze nienasycone. Bardzo pomocna na zwiększenie wchłaniania jest też obecność witaminy B6, witaminy D oraz mleka.

Dlatego magnezowe suplementy Biofarmacji, które są organiczne, przyswajalne tak samo jak z pożywienia i bezpieczne dla kobiet w ciąży, które możemy polecić to: BIO MAGNEZ B6 PREMIUM z witaminą B6, BIO MAGNEZ Z MORZA MARTWEGO DEAD SEA z witaminą B6 i B12.

Jeżeli potrzebny jest magnez bez dodatku witamin możemy polecić: BIO MAGNEZ 300mg i BIO MAGNEZ 500mg.

Przed decyzją o suplementacji w ciąży najlepiej skonsultować się z lekarzem prowadzącym ciążę. Najczęściej jednak polecane są albo magnezy o czystym składzie albo preparaty będące połączeniem magnezu i witaminy B6. Zwiększa ona jego wchłanianie z przewodu pokarmowego i utrzymuje zapasy magnezu na właściwym poziomie.



Być może zainteresuje Cię też:
Suplementacja magnezu jesienią
Pokaż więcej wpisów z Luty 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel