Owoce w diecie odchudzającej

2020-05-04
Owoce w diecie odchudzającej
Najnowsza i aktualna piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia umieszcza warzywa i owoce na jej podstawie zaraz za codziennym ruchem. Najlepiej aby stanowiły one przynajmniej połowę pożywienia w naszym jadłospisie w proporcji ¾ warzyw i ¼ owoców.

Dlaczego warzywa i owoce są tak ważne w zdrowej, zbilansowanej diecie?

Warzywa i owoce w diecie dostarczają wielu witamin i składników mineralnych. Zawierają przeciwutleniacze. Ich spożywanie zmniejsza ryzyko: otyłości, chorób układu krążenia, serca i naczyń krwionośnych, udaru, nowotworów (m.in. jelita grubego i żołądka) insulinooporności i cukrzycy typu II. Wpływają na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi i na zmniejszenie stężenia cholesterolu. Zawierają wodę (której wciąż pijemy za mało!), która jest niezbędna do prawidłowej pracy naszego organizmu, a także błonnik, który wpływa m.in. na odczuwanie sytości po posiłku.

Jaki jest skład owoców?

Owoce zawierają wodę, węglowodany (glukozę, fruktozę, sacharozę), niewielkie ilości białka, niewielkie ilości tłuszczów, błonnik, związki aktywne.

Dlaczego musimy kontrolować ilość zjadanych owoców podczas odchudzania?

Owoce należy spożywać w jednej lub dwóch porcjach dziennie, ponieważ zawierają bardzo dużo naturalnych cukrów prostych. Na przykład banany należą do jednych z najbardziej kalorycznych owoców. Zawierają 23% cukru.
Inne kaloryczne owoce (zawierające powyżej 10g cukru na 100g owoców) to:
  • winogrona
  • gruszki
  • borówki
  • daktyle
  • granat
  • kiwi
  • suszone śliwki, rodzynki, jabłka suszone
  • figi
  • mango
  • liczi
  • morele
  • czereśnie
  • ananas
Jakie owoce zawierają niewiele cukru?

Owoce zawierające niewielkie ilości cukru (mniej niż 10g cukru na 100g owoców) to:
  • awokado
  • limonki
  • cytryny
  • maliny
  • truskawki
  • jeżyny
  • grejpfrut
  • papaja
  • pomarańcza
  • arbuz
  • wiśnie
  • porzeczki czarne, czerwone, białe
Diety odchudzające często stają się dietami niedoborowymi, jeżeli nie są rozplanowane z rozwagą. Do ustalenia zdrowego i bogatego w składniki odżywcze jadłospisu, najlepiej udać się do dietetyka, który ustali nie tylko makroskładniki, ale również mikroskładniki. Jeżeli jednak już teraz masz świadomość, że w twojej kuracji odchudzającej występują niedobory mineralne, możesz skorzystać z pomocy produktów Biofarmacji.

Na niedobory magnezu przygotowaliśmy szereg produktów magnezowych: np. bioMAGNEZ 300mg, bioMAGNEZ 500mg.
Na niedobory potasu: bioPOTAS 750mg, bioMAGNEZ 300mg i bioPOTAS 300mg.
Na niedobory cynku: bioCYNK 30mg, bioMAGNEZ + B6, B12 i cynk 10mg.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia kompleksowego, sprawdź nasz produkt zawierający szereg składników mineralnych: bioMULTIMINERAŁY + D3 zawierający wapń, potas, magnez, cynk i witaminę D3. Produkty Biofarmacji są idealnym rozwiązaniem podczas odchudzania, pomagającym uzupełnić niedobory, ponieważ nie zawierają żadnego dodanego cukru, a także żadnych słodzików i substancji smakowych. Nie dostarczają dodatkowych kalorii, a wspomagają organizm bogactwem minerałów z Morza Martwego, które wchłaniają się jak z pożywienia. Należy pamiętać, że suplementy nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety.

Czy można jeść owoce podczas odchudzania?

Oczywiście, że w zbilansowanej i zdrowej diecie redukcyjnej owoce można spożywać. Najważniejszym elementem odchudzania jest bowiem zachowanie ujemnego bilansu energetycznego, czyli organizm musi więcej kalorii spalić niż jest mu dostarczane. Nie ma konieczności rezygnowania z ulubionych produktów, jeżeli jesteśmy w stanie zachować ten warunek.
Pokaż więcej wpisów z Maj 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel