Zdrowe odżywianie

2020-03-29

Alergia a konserwanty i inne „ulepszacze” żywności

Alergia a konserwanty i inne „ulepszacze” żywności
Do żywności dodawane są  różne substancje poprawiające smak, zapach, kolor oraz konserwanty, które mają zadanie przedłużyć termin ważności produktu. Sztuczne dodatki to coś, czego świadomie należy unikać dbając o zdrowie swoje i rodziny. I choć w produktach występują w niewielkich ilościach, mogą wywołać reakcje niepożądane, a nawet alergie. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.
2020-03-23

10 sposobów na dobrą odporność

10 sposobów na dobrą odporność

Warto dowiedzieć się, jak prostymi sposobami wzmocnić nasz układ immunologiczny, zmniejszyć prawdopodobieństwo złapania infekcji lub skrócić czas chorowania. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

2020-03-18

Magnez i potas – kiedy warto je suplementować?

Magnez i potas – kiedy warto je suplementować?
Magnes i potas - jakie są ich właściwości? Jakie są źródła tych pierwiastkow? Takie informacje prezentujemy w najnowszym wpisie!
2020-03-16

Wapń w diecie dzieci – przepis na mocne kości w dorosłości

Wapń w diecie dzieci – przepis na mocne kości w dorosłości
Kości chronią nasze narządy wewnętrzne przed uszkodzeniem, a w ich szpiku tworzą się komórki krwi. Dzięki nim nasze ciała mogą się poruszać.  Zbudowane są z wapnia, który w organizmie pełni jeszcze szereg innych ważnych funkcji. Gdy w diecie występuje go za mało, organizm czerpie niezbędny wapń z kości, osłabiając je, by móc wykonać swoje pozostałe zadania. Badania (2016r.) Instytutu Matki i Dziecka z Warszawy wskazały, że 42% dzieci po 1. roku życia otrzymuje zbyt małą ilość tego minerału w pożywieniu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o roli wapnia w diecie dzieci, zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

2020-03-09

Co warto wiedzieć o witaminie B12?

Co warto wiedzieć o witaminie B12?
Jezeli chesz dowiedzieć się jakie funkcje spełnia witamina B12 w naszym organizmie, jakie są objawy zbyt małej podaży tej witaminy w diecie, a także kto jest najbardziej narażony na jej niedobór, zapraszamy do zapoznania się z artykułem.
2020-03-02

Czy witamina B6 ma wpływ na wchłanialność magnezu?

Czy witamina B6 ma wpływ na wchłanialność magnezu?
Życie w stresie, wysiłek fizyczny i umysłowy czy niezbilansowana dieta często mogą być przyczynami niedoborów magnezu. Niestety jest to pierwiastek, który ciężko się przyswaja. Czy istnieją sposoby na zwiększenie wchłanialnosci magnezu? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.
2020-02-10

Rola warzyw w diecie

Rola warzyw w diecie
Zdrowa dieta powinna się opierać na dużej ilości warzyw i owoców. Witaminy i minerały dostarczamy głównie z pożywienia w szczególności z warzyw, a braki uzupełniamy odpowiednią suplementacją.  Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak jedzenie warzyw pływa na nasz organizm, zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

2020-01-13

Dieta podczas sesji zimowej - minerały na poprawę koncentracji

Dieta podczas sesji zimowej - minerały na poprawę koncentracji

Zaczyna się gorący okres w życiu każdego studenta, czyli zimowa sesja egzaminacyjna. Nasze samopoczucie, koncentracja i szybkie przyswajanie nowych informacji jest zależne od składników mineralnych, które dostarczamy razem z dietą. Jak pomóc swojemu organizmowi przy wzmożonym wysiłku intelektualnym? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

2019-12-16

Woda – źródło zdrowia

Woda – źródło zdrowia

Bez wody nie ma życia, potrzebujemy jej żeby normalnie funkcjonować.

Ile wody należy wypijać? Jak duży wpływ ma na nasze zdrowie? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem, który w przystępny sposób przybliży temat wody w naszej codziennej diecie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel