Blog

2020-03-16

Wapń w diecie dzieci – przepis na mocne kości w dorosłości

Wapń w diecie dzieci – przepis na mocne kości w dorosłości
Kości chronią nasze narządy wewnętrzne przed uszkodzeniem, a w ich szpiku tworzą się komórki krwi. Dzięki nim nasze ciała mogą się poruszać.  Zbudowane są z wapnia, który w organizmie pełni jeszcze szereg innych ważnych funkcji. Gdy w diecie występuje go za mało, organizm czerpie niezbędny wapń z kości, osłabiając je, by móc wykonać swoje pozostałe zadania. Badania (2016r.) Instytutu Matki i Dziecka z Warszawy wskazały, że 42% dzieci po 1. roku życia otrzymuje zbyt małą ilość tego minerału w pożywieniu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o roli wapnia w diecie dzieci, zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

2020-03-09

Co warto wiedzieć o witaminie B12?

Co warto wiedzieć o witaminie B12?
Jezeli chesz dowiedzieć się jakie funkcje spełnia witamina B12 w naszym organizmie, jakie są objawy zbyt małej podaży tej witaminy w diecie, a także kto jest najbardziej narażony na jej niedobór, zapraszamy do zapoznania się z artykułem.
2020-03-02

Czy witamina B6 ma wpływ na wchłanialność magnezu?

Czy witamina B6 ma wpływ na wchłanialność magnezu?
Życie w stresie, wysiłek fizyczny i umysłowy czy niezbilansowana dieta często mogą być przyczynami niedoborów magnezu. Niestety jest to pierwiastek, który ciężko się przyswaja. Czy istnieją sposoby na zwiększenie wchłanialnosci magnezu? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.
2020-02-24

Czym są elektrolity i jaki mają wpływ na organizm?

Czym są elektrolity i jaki mają wpływ na organizm?

Stężenie elektrolitów w organizmie zmienia się, szczególnie podczas wzmożonego wysiłku fizycznego i umysłowego, podczas upałów, choroby czy narażenia na długotrwały stres.  Kiedy czujemy zmęczenie i brak sił, bóle, zawroty głowy,  skurcze mięśni podczas lub po treningu mogą być to sygnały wysyłane przez organizm, o tym, że należy uzupełnić elektrolity. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak wyrównać poziom elektrolitów w organizmie, zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

2020-02-17

Magnez dla kobiet w ciąży

Magnez dla kobiet w ciąży

Ciąża jest to bardzo szczególny czas w życiu kobiety. Odżywianie, tryb życia, stres - mają bezpośredni wpływ na zdrowie dziecka i przebieg ciąży. Zamiast jeść za dwoje należy skupić się na przyjmowaniu tych minerałów, których podczas ciąży istotnie brakuje. Takim przykładem jest magnez – podczas ciąży zapotrzebowanie na ten minerał znacznie wzrasta. Jego niedobór w ciąży ma negatywny wpływ na obydwoje – matkę i dziecko. Mama odczuwa zawroty głowy, skurcze mięśni, ma problemy ze snem, a nawet zwiększone ryzyko depresji, natomiast dziecko potrzebuje magnezu do rozwoju, szczególnie do rozwoju układu nerwowego. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

2020-02-10

Rola warzyw w diecie

Rola warzyw w diecie
Zdrowa dieta powinna się opierać na dużej ilości warzyw i owoców. Witaminy i minerały dostarczamy głównie z pożywienia w szczególności z warzyw, a braki uzupełniamy odpowiednią suplementacją.  Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak jedzenie warzyw pływa na nasz organizm, zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

2020-02-03

Bogactwo mineralne Morza Martwego

Bogactwo mineralne Morza Martwego
Morze Martwe znane było ze swoich leczniczych i kosmetycznych właściwości już w starożytności. Również obecnie jest możliwość korzystania z jego dobrodziejstw - soli, minerałów i błota. Jeżeli chcesz wiedzieć w jaki sposób wprowadzić do swojej diety naturalne minerały pozyskane z Morza Martwego zapoznaj się z artykułem. Serdecznie zapraszamy!
2020-01-27

Wchłanialność składników mineralnych

Wchłanialność składników mineralnych

Aby związki mineralne mogły w pełni pokrywać potrzeby człowieka, powinny być stosowane w formach o jak najwyższej wchłanialności. Wchłanialność to zdolność określonego składnika odżywczego do przenikania z przewodu pokarmowego do krwi. Jeżeli jesteś zainteresowany w jakiej formie należy przyjmować składniki mineralne aby dostarczyć je w efektywny sposób, zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

2020-01-20

Starzenie mięśni, stawów i kości – czy można je spowolnić?

Starzenie mięśni, stawów i kości – czy można je spowolnić?

Starzenie się  jest naturalną i nieuniknioną częścią życia każdego człowieka. Są to zmiany anatomiczne i fizjologiczne, które odbijają się na funkcjonowaniu wszystkich układów i tkanek. W układzie ruchu następują znaczące zmiany: w układzie mięśniowym zmniejsza się masa i siła mięśni, w układzie kostnym zwiększa się ryzyko wystąpienia osteoporozy, a w układzie stawowym zwiększa się ryzyko wystąpienia choroby zwyrodnieniowej stawów. Zmiany te mają bardzo duży wpływ na sprawne funkcjonowanie całego ciała, zmian postawy i cyklu chodu, a także mogą zwiększać ryzyko upadków.

Aby dowiedzieć się jak można spowolnić te procesy, zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel